Успіх

Кар’єра педагога-психолога: що крім школи?

Близько 90% випускників програми «Вчитель для держави» продовжують кар’єру в освіті. Залишаються працювати в школі, запускають власні освітні проекти, займаються академічними дослідженнями і не тільки. У цьому матеріалі розповідаємо історію Поліни Успеховой, психолога і випускниці нашої програми.

Я закінчила державну податкову академію за напрямом «Психологія». До УдР я працювала в сфері тренінгів та маркетингу в різних компаніях, потім пішла на фріланс ипараллельно насолоджувалася радощами материнства.

Дуже хотілося чогось нового, роботи зі змістом. Тоді мені і зустрілася вакансія у УдР. До кінця не розуміла, в яку авантюру я вплутуються, але подала заявку.

Я пройшла відбір і переїхала в невелике, але дуже гарне місто в Боровськ Калузької області. Там я працювала в школі на 270 учнів класним керівником, педагогом-психологом і вчителем на заміну в початковій школі.

Це був чудовий час: я пам’ятаю кожне захід з хлопцями з мого класу, наші посиденьки з настолкамі, останній дзвінок і випускний. Одного разу ми з хлопцями з різних класів вирушили в Калінінград – це була перша поїздка від школи за багато років.

У вільний час я проводила для Боровска і сусідніх міст свопи – заходи, де можна подарувати нове життя старим речам.

У програмі «Вчитель для держави» я зрозуміла, що хочу працювати з підлітками і батьками. Я побачила, на що здатна, усвідомила свої сильні сторони і зони росту. І, звичайно, познайомилася з безліччю людей, що люблять свою роботу і надихають на нові проекти.

До кінця другого року в програмі я зрозуміла, що хочудвигаться далі – за межі школи. Але питання освітньої нерівності та роботи зі складним контекстом залишався дуже актуальним для мене.

Я вирішила залишитися в програмі ще на два роки, але в іншій ролі: стала куратором вчителів в Калузькій області. В минулому році я також займалася проектом перетворення шкільних просторів спільно з учнями. Ми робили ремонти, вчилися з архітекторами проектувати і складати кошториси.

За час роботи в УдР я пройшла кілька курсів з різних напрямів в психотерапії, щоб ефективніше працювати в школі і в майбутньому вибудовувати приватну практику.

Восени і взимку я пройшла навчання та отримала міжнародну сертифікацію коуча. Паралельно працюю психологом в рамках сервісу YouTalk і продовжую займатися вчителів.

Зараз я розвиваю новий, ціннісно важливий для мене проект – «Школи підтримки» благодійного фонду «Новий учитель». Разом з колегами ми готуємо якісні матеріали для занять з вчителями, батьками та учнями шкіл. Говоримо про важливі, часто складних темах – від стресу під час екзаменів та профорієнтації до роботи з ОВЗ.